Teman Blogger

Ahad, 8 November 2009

BANTUAN UNTUK BELAJAR KOMPUTER

Sememangnya diakui bahawa terdapat kekurangan dari segi bantuan, tutorial atau nota komputer dalam bahasa Malaysia jika dibandingkan dengan bahasa Inggeris. Tetapi jangan cepat putus asa, selain daripada Malaysia, Indonesia juga menggunakan bahasa Indonesia yang mirip bahasa kita dan boleh difahami.

Terus terang saya katakan kebanyakan bahan rujukan komputer yang saya belajar kebanyakannya dalam bahasa Indonesia. Penduduk Indonesia ramai dan sudah tentunya ada ramai yang sudi berkongsi ilmu mereka didunia maya ini. Di Malaysia ni bukannya tak ada, tapi kena rajin cari dengan  google. Setakat ini ada juga yang saya jumpa dan InsyaAllah nanti kalau ada masa saya akan kenalkan kepada anda.

Hari ini saya ingin memperkenalkan dua link penting untuk pedoman anda.

     Ini adalah sebuah web Malaysia, tempat dimana kita boleh dapatkan rujukan dan panduan. Terdapat forum disini, sekiranya ada sebarang pertanyaan anda bolehlah ajukan disini. InsyAllah akan ada pakar2 IT yang sudi untuk membantu anda. Kalau tak ada juga, anda bolehlah ajukan soalan itu kepada saya, akan saya ajukan soalan itu di web2 yang lain. 

     Ini pula adalah salah sebuah web komputer Indonesia. Disini anda boleh dapati bermacam-macam tutorial, note dan artikel untuk panduan anda. Kebanyakan note ini ditulis oleh pelajar2 Universiti yang dibuat dalam format PDF dan disimpan di web ini untuk rujukan kita semua. Daripada asas komputer, programming, OSS, sampailah kepada hacking. Setakat ini, web ini tidak pernah mengecewakan saya.

Baiklah setakat ini sahaja, berikan komen anda tentang tulisan saya jika ada.
Terima kasih.

1 ulasan:

  1. terimakasih krn berkongsi link yg sgt penuh ilmunya tuan.mmg kebykkan rujukan dlm bi. dgn adanya rujukan dlm bm lbh mudahlah kita mpelajari komputer.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Masa Itu Emas

Langgan artikel Via Email

Kirim update terbaru dari
Blog Ajak terus ke Email anda!

Delivered by FeedBurner