Teman Blogger

Ahad, 15 November 2009

Masalah Komputer Lembap

Biasalah tu, kalau komputer anda lembap. Ini bermakna anda memang aktif menggunakan komputer anda. Kalau tidak rasanya masalah ni tak timbul. Kalau anda selalu gunakan internet dan melawat banyak laman web memang komputer anda akan lembap.

Komputer perlukan maintenance. Biasalah kereta pun kena tukar filter dengan minyak hitam, komputerpun kita kena buang benda yang tak berfaedah kat dalam tu.

Kat sini saya cadangkan anda menggunakan RegistryCleaner, tapi yang ini lama punya. Tapi hasilnya OK, baik punya. Kalau tak percaya sila cuba.

Caranya macam ni;
1. Download fail RegistryCleaner.
2. Gunakan 7zip untuk bukak fail tu.
3. Tak perlu install, sebab yang ini perisian portable.
4. Klik je fail tu.
5. Akan keluar perisian macam kat gambar dibawah.
















6. Klik Scan & Clean.
7. Kemudian "Klik Check for problems".
8. Tunggu sebentar perisian akan periksa problem kat komputer anda.
9. Bila dah siap klik "Fix selected problems".
10. Tunggu sekejap dan selesai.

Cuba anda rasakan sekarang bagaimana, OK kan.
Selamat mencuba.

3 ulasan:

  1. terimakasih kerane mekonsi

    BalasPadam
  2. tq...saya tgh check komputer saya yg alami masalah lembap...bila dah ok, saya akan ceritakan keputusannya...tungguu!!!

    BalasPadam
  3. Salam semua,

    Alhamdulillah, memang berkesan ilmu yang dikongsi oleh Ajak. Sekarang, komputer saya tidak lembap lagi. Setiap minggu, saya akan gunakan Register Cleaner untuk bersihkan semula komputer saya. Dan ianya akan berfungsi dgn lebih pantas lagi.

    Terima kasih.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Masa Itu Emas

Langgan artikel Via Email

Kirim update terbaru dari
Blog Ajak terus ke Email anda!

Delivered by FeedBurner