Teman Blogger

Selasa, 30 April 2013

Font Times New Roman Regular Hilang

Jam 8:00 pagi kat Office Production kring..kring.., siapa pulak call aku pagi2 ni, tengah sibuk ni. 
"Jak tolong aku!, kenapa dengan kau ni bro".
"Aku nak submit report ni, semalam ok je font dia. Hari ni semua jadi boldlah pulak. Cuba kau check kejap". 
"Kau pakai Word ke Excel".
"Word..."
"Mana2 kat skrin Word kau tu cuba klik kanan dan pilih Font..., kat Font Style tu cuba tengok apa pilihan yang ada?"
"Italic, Bold dan Bold Italic"
 "Regular tak da ke?"
"Tak ada"
"Kalau cam tu kau punya Times New Roman Regular dah hilang".
"Macam mana aku nak buat?"

"Kau boleh download atau copy file tu daripada komputer yang pakai OS yang sama kat office kau."
"Fail apa yang aku kena copy?"
"Fail times.ttf."
"Kat mana letaknya fail tu?"
"Kat c:\\windows\fonts."
"Lepas aku copy aku nak letak mana fail tu?"
"Letak kat komputer kau tempat yang sama c:\\windows\fonts."
"Kalau nak download kat mana aku boleh dapat?'
"Kau google je kat internat, kalau tak salah kat http://www.azfonts.net/load_font/times.html pun ada."
Ok dapat nanti aku cuba. Kalau ada problem nanti aku call kau lagi.
Boleh, tapi kena belanja makan dulu, ha... ha... ha...

Begitulah sedikit catatan saya hari ni.
Semoga menjadi panduan anda juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Masa Itu Emas

Langgan artikel Via Email

Kirim update terbaru dari
Blog Ajak terus ke Email anda!

Delivered by FeedBurner