Teman Blogger

Sabtu, 15 Mei 2010

Lagi Tentang Test Kelajuan Internet

  • McAfee Internet Connection Speedometer, McAfee telah melancarkan tool percuma untuk mengukur kelajuan jaringan Internet. Anda boleh mengukur kelajuan jaringan daripada Dial Up kepada ISDN atau DSL (digital subscriber line). Ianya boleh anda dapati disini.
  • Speakeasy Speed Test, Selain daripada McAfee, Speakeasy juga menyediakan tool yang lebih kurang sama. Ia membolehkan anda memilih server untuk digunakan. Tetapi server2 ini adalah server USA dan anda perlu memilih satu daripadanya. Adalah lebih baik memilih server yang berdekatan berbanding yang jauh. Anda boleh dapatkannya disini.
  • Speed.io - Internet DSL Speedtest, Ini pula merupakan tool mengukur capaian internet mudah yang mana memaparkan keputusan data analisis dalam bentuk speedometer kenderaan. Paparannya cukup menarik dan anda boleh dapatkannya disini.
  • Think Broadband - Broadband Speed Test, Yang ini pula mengukur kelajuan sambungan broadband anda dan ia memberikan data statistik lengkap keputusan ujian tersebut untuk anda. Anda boleh dapatkannya disini.
Sekiranya anda rasa jaringan internet anda terlalu perlahan, anda boleh cuba tambah kelajuan internet anda dengan menggunakan free DNS servers, ini akan menambah sedikit kelajuan jaringan internet anda.

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Masa Itu Emas

Langgan artikel Via Email

Kirim update terbaru dari
Blog Ajak terus ke Email anda!

Delivered by FeedBurner